O važnosti pravovremenog izvještavanja
Sjećam se jednog klijenta koji mi je u paklenim mukama pokucao na vrata 2. svibnja 2008. godine. Dva dana ranije, 30. travnja njegov računovođa izradio je završni obračun i obavijestio ga o uspješnom poslovanju te godine i da treba platiti oko 200.000 kn poreza. Čovjek je skoro pao u nesvijest. Naime, to je bila prva godina od osnutka tvrtke da nije bio u gubitku, da je dobro zaradio i bio sretan. Međutim, kako nije bio iskusan u računovodstvu i porezima (uvijek je radio s gubitkom pa nije plaćao porez na dobit) sav taj zarađeni novac ponovno je uložio u posao, kupio strojeve (dugoročna imovina koja vrijedi više od 3.500 kn amortizira se tijekom godina i nije jednokratni trošak) i tog 30. travnja 2008. nije imao sredstava za plaćanje 200.000 kn poreza.
U čemu je problem? Čovjek je super odradio svoj posao, uopće ne razumije poreze (sada ih razumije), plaća stručnjaka da mu to vodi, i iako je stručnjak možda sve napravio kako treba, nije mu bilo važno koliko je klijent u tijeku sa svojim poreznim obvezama… Klijent je 30. travnja saznao da na isti dan mora platiti 200.000 kn poreza. Niti sekunde ranije.
Gotovo je nevjerojatno koliko puno računovođa radi isto – o uspješnosti poslovanja svoje klijente obavještavaju samo jednom godišnje. Našim klijentima svakog kvartala, a po potrebi i češće, radimo izračune da znaju „kako stoje“. Na taj način klijent točno zna da li je zaradio i koliko je zaradio, nema neugodnih iznenađenja, a plaćanje poreza i cjelokupno poslovanje može se unaprijed planirati.