Prilikom odabira odgovarajućeg računovodstvenog servisa mnogi poduzetnici prije svega traže što jeftiniju uslugu. U današnje vrijeme kada treba paziti na svaku lipu to je razumljivo, ali zar je to baš jedina stavka na kojoj treba temeljiti odluku?
Kad je nešto predobro da bi bilo istinito to je najčešće upravo zato što je uistinu predobro da bi bilo istinito. To se odnosi i na sumnjivo niske cijene računovodstvenih usluga. Spomenut ćemo samo dva problema koja se često javljaju u takvim slučajevima.
Prvo, ukoliko računovođa ne traži što više detalja o vašem poslovanju (izraženih u brojkama) i ne ponudi vam cijenu koja odgovara obujmu posla, neće ni moći osigurati svoje resurse (ljude, opremu) kako bi posao za vas odradili kvalitetno, pouzdano i na vrijeme.
Drugi problem koji se često javlja uz jeftiniju uslugu su preopterećeni djelatnici koji nemaju ni vremena ni sredstava za pohađanje seminara i daljnje usavršavanje koje je u računovodstvenoj struci iznimno bitno zbog gotovo svakodnevnih izmjena poreznih i drugih propisa.
Dakle, cijena usluge ozbiljnog računovodstvenog servisa ovisi o sljedećim pitanjima: kojom se djelatnošću bavite, koliko zaposlenika imate, jeste li u sustavu PDV-a ili ne, radite li s EU ili trećim zemljama, o broju računa koje izdajete i ukupnom broju dokumenata koje treba obraditi svaki mjesec – ulaznih računa, bankovnih izvadaka, putnih naloga, obračuna…
Također, zapitajte se koja su vaša očekivanja od računovođe. Je li vam potreban računovođa koji će vam samo „voditi knjige“, očekujete li od njega porezne i druge savjete ili trebate i nekoga tko će vam olakšati svakodnevne sitnice jer nemate tajnicu? Također uzmite u obzir jeste li prilikom dogovaranja posla, odnosno cijene, definirali – što zapravo plaćate? Najčešći nesporazumi javljaju se upravo oko toga tko što radi – što radi klijent, a što radi računovođa.
Da zaključim – jeftino računovodstvo ne mora nužno biti loše, niti je skupo računovodstvo automatski dobro. Važno je da vas 100 ili 200 kuna razlike ne potakne na krivi odabir. Dobro razmislite, pogledajte preporuke, dogovorite sastanak i odaberite servis koji će vas sigurno pratiti u poslovanju.